tirsdag 3. februar 2009

Firstdate og nytt forsøk

Vi er klar over at bloggvirksomheten har så godt som stagnert nesten før den i det hele tatt begynte. - Men nå prøver vi igjen! Legg for eksempel merke til bilde, overskrift og andre godbiter strødd som stjernedryss rundt om på siden..

Så til en update, eller skal vi si firstdate, om oss og nåværende status: Vi er 20 og 21; bor på Adamstua i Oslo i en liten 30-kvadrats fest av en bolig der soverommet er sånn ca 1 1/2 meter over gulvet og ca 1/2 meter under taket. Store events i livene våre har skjedd nylig og er i ferd med å skje straks: Vi giftet oss i sommer, og er nå i lykkerus foran en stadig nærmere termindato det skal komme ei (sannsynligvis) lita jente inn i livet vårt! 21. mars er dagen Herren har gjort.

Men: det er jo ikke til å stikke under en stol at jeg gleder meg (nesten) like mye til permisjonsdatoen min 1. mars. Jeg studerer musikk, menighet og ledelse på Høgskolen i Staffeldtsgate. Det er fint å pleie sine største lidenskaper, ikke mindre studere de, men tenk: snart venter det meg måneder med den lille babyen vår, bare hun (som jeg forresten er helt sikker på kommer til å se ut som den nusselige lille klumpen på bildet), jeg og LK. Hurra, hurra, hurra. Men, jeg har jo ikke gjort dette før, og jeg regner med at hurraropene mine blir av mange mødre lest kanskje med en anelse ironi. Nattevåk, ømme ammeobjekt, stress og joda, mange kilo som plutselig blir veldig synlige kan jo også en mer eller mindre del av det. Forhåpentligvis vil det ikke bli så mye det ene eller det andre at det ikke går an å blogge om det!

Jeg kan jo også melde at LK jobber (for øyeblikket med å finne fast jobb) og har tatt privatistfag denne høsten. Nå skal han straks ut å være idrettsinstruktør for SFO-barn. Noe han sier er "gøy, det". Med andre ord, neste innlegg blir hans.

- Hannah Eline

PS: jeg har blitt interessert i matoppskrifter og sånn i det siste. Kjøpt stavmikser og gleder meg over hjemmelagde supper og smoothier. Sunt. Hvis du har en god oppskrift i bakhånd, ikke nøl med å dele den! Vi kan eventuelt lage en oppskriftsblogg der alle som vil kan legge til oppskrifter! Gira?

3 kommentarer:

stinejenta sa...

Hei! Har tenkt litt på deg innimellom, så gøy å få en update på hva som skjer i ditt liv! skal begynne å følge med på bloggen din.. klem fra Stine

Johanne Pauline sa...

Heeeei dere to (tre!)! Så gøy at dere har fått bloggen opp å gå igjen! Vi har óg planer om en felles blogg, men har ikkje komt så langt ennå..hehe, travelt i disse hvetebrødsdager. Og min blogg har ikke vært oppdatert siden 2 dager før bryllupet..jaja.

Veldig kjekt å høre at dere har det så fint! Blir spennende med den lille:) Det er så kjekt!!

Fru Hauge

Martha Berit sa...

Hei! Så kjekt at dokke he fått blogg! :) Gler meg til å besøke alle tre i Oslo når den lille prinsessa kjem til verda!