lørdag 21. februar 2009

Martines storetånegl og andre trivialiteter

Jeg leste nettopp et ytterst interessant innlegg om en høyre stortånegl som i løpet av høst og vinter har gått fra en helt vanlig negl til nå, etter en svømmetur i Frognerbadet nesten har falt av tåen. Og jeg finner meg selv gapskrattende og takknemlig for inspirasjon til nytt blogginnlegg.

For selvom forfatteren skrev innlegget i protest mot at man bare for å oppdatere skal skrive om hva som helst, synes jeg jammen de morsomste bloggene er de som handler om minst; trivialitetene som verken har betydning for det ene eller det andre. Jeg er jo på god vei mot å skrive et sånt innlegg selv. Men siden jeg ikke har noen storstånegl som holder på å dette av eller noe av lignende betydning å fortsette med, er jeg redusert til nok en gang å fortelle litt om hva vi har drivi med den siste uka:

Lør. 14.: Vært på Kjærlighetsfest i Storsalen og hatt en utrolig koselig kveld med folk som oss, bare med mer og ofte tyngre historier bak seg. Som prostituerte, narkomane og hjemløse.
Søn 15.: Vært på møte i Subchurch tett etterfulgt av katolsk kveldsmesse (kanskje det skal nevnes at to kirkebesøk på en dag ikke skyldes at et ikke var nok for oss, heller at Eline skriver oppgave om besøk i forskjellige trossamfunn som har innleveringsfrist SNART)
Fre 20.: Noche Loca i Storsalen: "ungdomslige basarfestligheter" til inntekt for Misjonsalliansen i Ecuador! Her var vi så heldige å stikke av med ei allværsjakke til 40 kroner på amerikansk auksjon. Men om det økonomisk sett lønnet seg å gå tror jeg likevel ikke, for for en god sak kan det jo gå mange hundrelapper i kaker, punsj, wii, manikyr og lodd med håp om å vinne gratis tur til Ecuador.. (men for all del: alle gode ønsker til Line som faktisk vant turen, SELV om vi kjøpte tre lodd mer enn henne.)



Lør 21. og søn 22.: Kjempekoselig besøk av mor og far Øvsterud. Dette har vi kost oss med: roastbiffsalat, brus, nøtteblanding, god frokost, fiskegryte (den serveres straks), smurf, granateplejuice og bærdessert, fått fylt opp fryseren med råvarer donert av nevnte foreldre. Så har vi jo hatt veldig hyggelig samtaler, i går med bror Stefan på besøk også, og idag i utforsking av de mer ødeliggende områdene rundt Bærum på jakt etter Lommedalen kirke (den delen av gudstjenesten vi fikk med oss var i alle tilfeller veldig bra). Synes du likavel det var overdrevent fokus på mat? Du kan jo gjette om det er det høygravide matelskeren eller den absolutt ikke gravide ektemannen hennes som skriver.

Ingen kommentarer: