torsdag 5. februar 2009

Baby snudd på hodet


Når legen setter igang å kjenne om babyen ligger riktig til fødsel - da begynner det å bli alvor. Og - babyen har snudd seg. Derfor må jo dette innlegget handle om gravididet også. Eline var hos legen idag og fikk stadfestet at hun, nesten 34 uker på vei, kan begynne å føde om ikke mer enn en drøy måned! Syntes derfor det var på sin plass med et bilde av herligheten - før den plutselig er borte.

Angående fødsel:
Eline: sakte, men sikkert begynner det å gå opp for meg at hele denne magen skal presses ut - og det mellom beina mine. (Det er dette jeg hele tiden prøver å forklare LK, men på en eller annen måte motsier han seg sannheten.)
LK: eg prøver å psyke meg opp så godt eg kan. Sjølv om Eline trur eg går i bakken.
Eline: Ett eller annet sted mellom pakkingen av sykehusbagen og etterbyrden går det nok galt, ja.
LK: Veit du ikkje at mannen din er laga av stål? Om eg går i bakken, blir det nok ved første skriket av barnet vårt.
Eline: suck-up.
LK: :D
...

LK: Livet går sin vante gang her i sognsveien 4. (Forslag til videre innlegg. Siden dette tydeligvis er alt noen av oss klarer å produsere, stikker vi og leier en film. chao!)

Merk: adressen er anonymisert i tilfelle "noen er ute etter oss".

6 kommentarer:

Eiken Reilstad sa...

så spennende at babyen har snudd seg! er en utrolig spennende tid, nyt å være "bare to" mens dere venter på vidunderet! klem irene

Hockeydama sa...

Ååå... jeg har så lyst å komme innover å hilse på før bebisen kommer... Jeg har jo babykommoden/vaskebalja/whatever i boden min også, og siden babyen har snudd seg nå så trenger dere sikkert den ganske snart... MEN, jeg har jo to krykker i tilegg, så alt er jo bare pes, så jeg veit ikke om jeg får det til... :( Forøvrig må jeg si LK var EKSTREMT kreativ når det gjaldt anonymisering av adresse.. Det fårn si!

Herlaug Katrine sa...

Å,kor vi gler oss!!
Spennande tider.
Og du er så flott Eline!
Kjempegla i dokke!
Varm klem frå det kalde nord.

Gunhild Marie sa...

Så gøy å lese om livet dykkar! Spennande! Så fin du er som gravid, Hannah Eline :)

Johanne Pauline sa...

Eline, du er bare kjempevakker med stor mage!! Jeg heier på deg, tror det skal gå kjempefint med fødsel:) Lykke til fremover.

Anonym sa...

Herligheten for en herlighet!!!! :D
Du er nydelig med magen, Eline!